شنبه، خرداد ۰۵، ۱۳۸۶

حقوق حقه

دیگه همه یادشون رفته اما یه زمانی ائیدولوژی ای که تمام جوانها و هنرمندها بهش اقبال داشتن سوسیالیسم بود که میگفت:"اگه دو تا خونه داری یکیشو خودت نگهدار و اون یکی رو به اون کسی که نداره بده , اگه دو تا ماشین داری..." خب من یکی که حتی با این ساده ترین تفسیر ممکن از سوسیالیسم هم مشکل دارم که البته قسمتیش به خساست من بر میگرده احتمالا ( هر چند اون حرامزاده هائی هم که دور بر ما ادعای لارژی و ول خرجی داشتن هم فقط واسه خودشون خرج میکردن ) اما به هر حال مزخرف بودن این ایده رو میشه از شکست مطلقش در 20 سال اخیر و به ثمر نرسیدنش حتی در یک کشور جستجو کرد(اونجاهائی که باید منظورمه نه مثلا سوئدی که هر سیستم دیگه ای هم غیر از این بهش حاکم بود وضعش به همین خوبی می بود) به هر حال به جای اون مانیفست سوسیالیستی شکست خورده واسه خودم یه مانیفست قابل تحمل تر درست کردم:"تو وظیفه داری به دیگران کمک کنی تا جائی که واست زحمتی نداشته باشه و اذیتت نکنه!"
پانوشت: از وقتی یکی از رفقا انداخته تو فاز جنده بازی نمیدونم چرا باهاش مهربونتر شدم,شاید بخاطر اینه که هر چی در میاره صادقانه خرج اون چیزی میکنه که جزء بدیهی ترین حقوق حقه اش بوده.

۶ نظر:

ناشناس گفت...

آقا آمارت رفت بالا
رفت بالا
خودتو فروختی عمو؟

Armaghan گفت...

bazi nemikoni?

Veron گفت...

in manifesto hastam khodam!!! oon paneveshtam valla chi begam!!!

ناشناس گفت...

mibinam ke bad joor zadi too kare enghelab o in harfa ! mage 22 bahman nazdike ??? (vay khodaaaaaa ke man cheghadr looosam :D)

شقايق گفت...

khob oonvaght ke behesht mishod.
P.N ham fekr nakonam mehrbooni bekhadha

Bingala گفت...

inam jozee az sosialisme ;-)