یکشنبه، فروردین ۲۰، ۱۳۸۵

مشخصات عشق چه چيزهايي است؟

۱ - عشق رابطه اي است خصوصي، مخفي و حاوي راز: همين خصوصي، مخفي و رازگونه بودن، رابطه را شديد تر مي كند، اين يك قانون است كه رازدارها، هميشه از نظر عاطفي به هم نزديك مي شوند. من و شما اگر رازي داشته باشيم، به هم نزديك مي شويم، حالا آن راز هر چه مي خواهد باشد.۲ - رابطه اي است فوق العاده شديد و عاطفي: همان طور كه گفتيم شديد ترين عشقي كه انسان تجربه مي كند، عشق مادر و نوزاد است و تا حدي شديد است كه انسان منطق را در آن از دست مي دهد.۳ - تداخل بين دو شخصيت اتفاق مي افتد و مرزها برداشته مي شود: وقتي مرز بين دو نفر برداشته مي شود، من و تو تبديل به ما مي شود و اين احساس به قدري به خصوص است كه به آن احساس طلايي و الهام بخش مي گويند.۴ - حل كننده مسئله بنيادي تنهايي در انسان: نظر من اين است كه ما انسانها يك نوع وحشت دروني از اينكه تنها هستيم داريم و واقعيت هم همين است كه ما تنهاييم ولي معمولاً اين را نمي پذيريم و دائماً عنوان مي كنيم: اين زن من است، پس من تنها نيستم. اين بچه من است، پس من تنها نيستم و... و سعي مي كنيم بار تنهايي را با اين تعابير كم كنيم اما احساس عدم تنهايي به صورت مطلق، وقتي است كه عاشق هستي! چون ما شدي و تنهايي از بين رفته است
لینک

هیچ نظری موجود نیست: