جمعه، فروردین ۱۷، ۱۳۸۶

اختلاط نژادی

توی روبان قرمز جمعه (رضا کیانیان) به اون زنه(آزیتا حاجیان) میگفت:تو کی هستی؟ یه عرب-عجم ,من کیم؟ یه افغانی. بچه ما اگه بدنیا بیاد با کدوم یکی از این نژادها دشمنی میکنه؟ با هیچکدومشون!
خب چنین جوابی بدرد همون لاس زدن با تمدنهای خانمی میخوره.جواب صحیح اینه که با هر سه! نمونه اش هم همین آمریکائیها که ملتی متشکل از بیشترین درصد اختلاط نژادی هستند و جنگی نیست که تو اقصی نقاط دنیا برپا بشه و آمریکا یکی از طرفین یا حامیان یکی از اونها نباشند.نمونهء دیگه اش همین تهران خودمون که با اینکه مردمانش مهاجرینی از همه جای ایرانند اما مردم هیچ شهری غیر از اهالی همین تهران رو اصلا جز آدم حساب نمیکنند.فقط کافیه چند تا آدم از هر نژاد و زبان و مذهبی دور هم جمع بشند و بتونند یه جامعهء قدرتمند تشکیل بدن اونوقته که شروع میکنند به نابودی واستثمار جوامع دیگه.اما خب به نظرم جوامعی که در اون اختلاط نژادی وجود داره جوامع موفقتر و هوشمندتری هستند و با این حساب باید گفت که این نظریهء نژاد برتر نازیها عجب نظریهء احمقانه ای بوده چون تاثیر مثبت نداشته که هیچ اتفاقا تاثیر کاملا منفی هم داشته به نظرم در ساختن یک جامعهء برتر!
پانوشت:توفیلم سیزده هم یه حرفی تو همون مایه ها میزد.اونجا که دختره پس از برقراری مقادیری روابط صمیمانه! با یه پسر سیاهپوسته در لحظات آرمانی پس از رسیدن به ارگاسم در حالیکه سیگار می کشید به دوستش جملهء قابل تاملی میگفت:اگه هر کسی با یکی از یه نژاد غیر از نژاد خودش ازدواج کنه در عرض یک نسل دیگه هیچ تعصبی روی زمین باقی نمی مونه

۶ نظر:

ناشناس گفت...

che bedonam

Veron گفت...

in tike akharo khoob oomadi valla!!!!
in 13 ro ham ashna mizane, yadam nis didam ya na:D

Armaghan گفت...

tafsire ghashngi bood kheili .

ناشناس گفت...

ba man ghahridi dige
man ye morde shodam barat !
tabieye


hamishe benevis

شقايق گفت...

ummm ham harfe to ham harfe oon ghabele ta'amole vaghean

ناشناس گفت...

با این تفکرت موافقم
مثل یوگوسلاوی می مونه
که بالاخره یه قوم شروع می کنه پدر بقیه رو درآوردن