سه‌شنبه، فروردین ۲۱، ۱۳۸۶

خونسرد باش

دیروز شبکهء الجزیرهء انگلیسی محمد جواد لاریجانی (برادر علی)رو به استودیوش دعوت کرده بود و یه مصاحبه دربارهء پرونده هسته ای باهاش انجام داد. اونم با خونسردی و با انگلیسی نسبتا روانی به سوالها جواب داد.چند وقت پیش هم همین تلویزیون یه مصاحبه تو همین مایه ها با صادق زیبا کلام انجام میداد که اونهم با حالتی کمابیش عصبی و با تپق های فراوان به حفظ آبرو برای مملکت مشغول بود.خب من تحت هر شرایطی یه محافظه کار خونسرد و با سوادتر رو به یک لیبرال عصبی ترجیح میدم.
از همین انگلیسیها خوشم میاد در تمام دوران استعمار یک حرکت وحشیانه و آنچنان خشونت آمیز ازشون دیده نشده و کاملا جتلمنانه به اهداف خودشون می رسیدن,کافیه یه نگاهی به کشتارهای چینیها و روسها در تبت و چچن بندازید تا متوجه تفاوت اوضاع بشید
لزوما نیت های خوب به نتایج دلپذیری ختم نمیشن. مثلا بد نیست یه نگاهی به کارنامه ارنستوی عزیز بندازیم که تقریبا تشکیل شده از چند تا شورش ناکام در آمریکای جنوبی و کمونیست کردن یه جزیرهء کوچولو نزدیک آمریکا که الان نزدیک نیم قرنه توسط یک نفر اداره میشه .از اونور وینیستون چرچیل اون نخست وزیر استعمار پیر بریتانیا واسه بشریت چیکار کرده؟ تقریبا هیچی, فقط دنیا رو از چنگال نازیسم نجات داده!
پانوشت:اینهم قسمتیه از بلاگستان که خب البته دیگه زیر آب رفته!

۳ نظر:

شقايق گفت...

manam khoonsarde ba savade aroome ba class ro tarjih mida,
in bloge ham heif shode rafte zire aab

Armaghan گفت...

ajab ...

Armaghan گفت...

pa nevesht archive kie?