چهارشنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۸۵

از عجایب روزگار


در روزهای اخیر تلویزیون فیلمی(اسلیپ استریم,که تلویزیون اونو با نام متوقف کنندگان زمان پخش کرد.در ضمن اسم این فیلم تمام داعیه داران ترجمه رو به مباهله دعوت میکنه!) رو نشون داد که من می خواستم ازش به عنوان سورپریز امسال تلویزیون یاد کنم اما وقتی نظرات دیگران رو دیدم اندکی در این قضیه دچار شک و تردید شدم اما به هر حال اگه سورپریز هم نبوده لااقل عجیبترین فیلم بوده.این فیلم که موضوعش سفر در زمانه به طرز متفاوت و جالبی به این قضیه پرداخته بود و یه جورهائی معلوم بود که از فیلم مطرح و متفاوت تام تیکور یعنی "بدو لولا بدو"تاثیر گرفته اما در قیاس با اون فیلم با شوخ طبعی بیشتری به این قضیه پرداخته بود. داستان این فیلم راجع به یک محقق جوانه که دستگاهی برای به عقب برگندوندن زمان در حد ده دقیقه طراحی کرده و پلیس هم از این قضیه با خبره و اون رو بطور مخفیانه تحت نظر داره و این قضایا با سرقت یک گروه سارق نسبتا کله خراب از یک بانک گره میخوره و ... . یکی از فرازهای بسیار جالب این فیلم دیدگاه نسبی نگرش بود بطوریکه دزد و پلیس قصه علی رغم دشمنی شون هر دو با هم سعی میکردن که زمانو به عقب برگردونن تا از این مخمصه ای که گرفتارش شدن خلاصی پیدا کنن.در ضمن من از شخصیت رئیس دزدهای فیلم هم بیسار خوشم اومد اون یکی از اون کله خرائی بود که من خیلی دوست دارم.این فیلم ,فیلم بسیار مهجور و ناشناخته ایه که به علت عدم استقبال پس از اکران محدود در یکی دو جشنواره بدون اکران در سینماها در تلویزیون به نمایش در آمد و سپس وارد بازار ویدئو شد راستش خود من هم قبل از دیدن این فیلم هیچ شناختی ازش نداشتم و چیزی که باعث شد این فیلمو ببینم بازیگر نقش اولش یعنی شون آستین (بازیگر نقش سام در مجموعهء ارباب حلقه ها) بود به هر حال بعید می دونم اگر این فیلمو ندیدید دیگه این فرصت براتون پیش بیاد
اما اون چیزی که باعث بهت و حیرت من شد این بود که چطور میشه فیلمی اینقدر به نظر من فیلم خوبی بیاد اما دیگران اونو یک آشغال ارزیابی کنن! نمی دونم شاید ساختار باسمه ایش به من ساخته ,شاید هم یک شاهکاره که بعدا قراره کشف بشه!. به هر حال اگه اهل خرد جمعی و عقل سلیم و اینجور صحبتها هستید چیز زیادی از دست ندادین اما اگه شاطرو قبول دارین برین این فیلمو از زیر سنگ هم شده جور کنین و تماشا کنین

هیچ نظری موجود نیست: