یکشنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۸۵

تصادفات ژنتیکی

حسابشو بکنید که بابای آدم وقتی برای خواستگاری رفته بوده اصلا قصد ازدواج با مادر شما رو نداشته و قصدش اردواج با خالهء شما بوده اما وقتی بجاش مادر شما جلو میاد بابای شما هم حالا تو رو در بایستی قرار میگیره یا هر چی با مادر شما ازدواج میکنه.بله! بهر حال این قضیه شاید برای شما بیمزه باشه اما برای من کاملا و بلا تشبیه قضیهء مرگ و زندگیه چون اگه این اتفاق نمی افتاد و ما هم از زندگی کردن محروم می شدیم و دیگرانی بجای ما پا به عرصهء وجود می گذاشتند که بقول کوبریک که "مرده ها یه چیزو خوب میدونن اونم اینکه زندگی کردن بهتر از مرگه"
این سوال واسه خودم پیش میاد که آیا تقدیر از همون اول بر این استوار بوده که من بدنیا بیام یا اینکه همه چیز در دقیقه نود و بطور اتفاقی پیش اومده؟ تو این مایه ها که خدا به فرشته ها گفته که چطوره که یه چنین آدمی رو خلق کنیم؟ و فرشته ها هم گفته اند وای خدایا اینکه اصلا آدم نیست خدا هم گفته که اشکال نداره حداقل یه قسمتی از فضاهای خالیه زمین رو پر میکنه و واسهء خنده هم بد نیست!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

http://en.wikipedia.org/wiki/Free_will

شقايق گفت...

yani rasT babaye shoma injoori ezdevaj kardan? khob khoda hamasho midoone be nazare man faghat mikhad gahi ye chizi beshe ke adam fekresho nemikone.. adam! che vajeye gharibi na?! :D